Μύθοι και αλήθειες για το πένθος

Μύθοι και αλήθειες για το πένθος

Μύθος: Ο πόνος θα υποχωρήσει πιο γρήγορα αν τον αγνοήσετε.

Αλήθεια: Προσπαθώντας να αγνοήσετε τον πόνο ή να τον κρατήσετε στην επιφάνεια μόνο θα χειροτερεύσετε τα πράγματα. Για την πραγματική επούλωση, είναι αναγκαίο να αντιμετωπίσετε το πένθος και να το διαχειριστείτε ενεργά. Αυτό που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι πως σε όλες τις περιπτώσεις απώλειας και πένθους, η ομοιοπαθητική και το EMDR μπορούν να προσφέρουν πολύτιμη και άμεση βοήθεια.

Μύθος: Είναι σημαντικό να είστε ʺδυνατοίʺ όταν αντιμετωπίζετε μια απώλεια.

Αλήθεια: Η φυσιολογική απόκριση στην απώλεια περιλαμβάνει θλίψη, τρόμο και μοναξιά. Το κλάμα δεν σημαίνει ότι είστε αδύναμοι. Δεν χρειάζεται να ʺπροστατεύσετεʺ την οικογένεια ή τους φίλους σας υψώνοντας τείχη. Δείξτε τα πραγματικά σας συναισθήματα και αυτό θα βοηθήσει και εσάς και αυτούς.

Μύθος: Αν δεν κλάψετε, σημαίνει ότι δεν λυπάστε πολύ για την απώλεια.

Αλήθεια: Το κλάμα είναι μια φυσιολογική απόκριση στη θλίψη, αλλά δεν είναι και η μοναδική. Οι άνθρωποι που δεν κλαίνε ίσως να νιώθουν τον ίδιο βαθύ πόνο όπως και οι άλλοι. Απλά το δείχνουν με διαφορετικό τρόπο.

Μύθος: Το πένθος πρέπει να κρατά ένα χρόνο.

Αλήθεια: Δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος για το πένθος. Η διάρκεια διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Μύθος: Όταν προχωράτε στη ζωή σας σημαίνει ότι ξεχνάτε την απώλεια.

Αλήθεια: Όταν προχωράτε στη ζωή σας σημαίνει ότι έχετε αποδεχτεί την απώλεια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ξεχνάτε. Μπορείτε να προχωρήσετε στη ζωή σας και να κρατάτε την ανάμνηση της σημαντικής απώλειας για εσάς. Στην πραγματικότητα, όσο η ζωή μας προχωρά, αυτές οι αναμνήσεις γίνονται όλο και περισσότερες και τελικά διαμορφώνουν αυτό που είμαστε.

Πώς να αντιμετωπίσετε τη διαδικασία του πένθους

Το πένθος λόγω κάποιας απώλειας είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής, και υπάρχουν τρόποι να διαχειριστείτε τον πόνο, να προσαρμοστείτε στο πένθος και τελικά να βρείτε ένα τρόπο να μαζέψετε τα κομμάτια σας και να προχωρήσετε στη ζωή σας.

  1. Αναγνωρίστε τον πόνο σας.
  2. Αποδεχτείτε ότι το πένθος μπορεί να προκαλέσει πολλά διαφορετικά και απρόσμενα συναισθήματα.
  3. Κατανοήστε ότι η διαδικασία του πένθους είναι μοναδική για εσάς.
  4. Ζητήστε υποστήριξη από ανθρώπους που νοιάζονται για εσάς.
  5. Στηρίξτε τον εαυτό σας συναισθηματικά φροντίζοντας την σωματική σας υγεία.
  6. Αναγνωρίστε την διαφορά ανάμεσα στο πένθος και την κατάθλιψη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *